ספורט ופיתוח גוף

מחקרים הראו שתזונה טבעונית מועילה לסיבולת לב ראה, ושטבעוניים וצמחוניים פיתחו כח וסיבולת יותר גדולה ויותר מהירה מאשר אוכלי בשר.

ניתן כאן לקרוא כתבה מעניינת שמסכמת את המצב. ואצנית מקצועית סיכמה פה את עקרוני התזונה שלו. התזונאית אור ביבה כתבה מסמך (בעברית) די גדול על יתרונותיה של תזונה צמחית עבור פעילות ספורטיבית מאומצת.

ולגבי פיתוח גוף, אין כל בעיה לפתח את הגוף כטבעוני. אמירות של תזונאים, במיוחד אלה הקשורים  למועדוני כושר ועובדים בהם, בדבר הצורך בצריכה של חלבון מן החי לשם פיתוח הגוף, מבוססות על מידע מיושן ושגוי.

דרך תזונה נכונה, כולל דגש במזונות עתירי חלבון כמו קטניות מונבטות, תוכלו להבטיח לגופכם את כמות החלבון הנדרשת כדי לבנותו. יתכן כי קצב הגידול יהיה מועט יותר במקצת בהשוואה לאלה שצורכים חלבון מן החי, אבל אתם תהיו בריאים וחטובים יותר לאורך זמן (וכך גם החיות שלא אכלתם).

ניתן להיעזר בחלבון סויה מבודד, שהוא לא רק מכיל 92% חלבון, אלא איכות החלבון עולה על חלבון ה-Whey, שהוא הנפוץ ביותר בקרב מפתחי הגוף. כאן אתם תמצאו כתבה מקיפה על סוגי ואיכויות החלבון למפתחי גוף

כתבה טובה ומקיפה מאת התזונאית הקלינית כרם אביטל ניתן לקראו (באנגלית) באתר אנונימוס, וכתבה נוספת מהאתר Food and Nutrition.

ודוגמה לאורח חיים טבעוני כולל המזונות ש-David Carter אוכל מדי יום ניתן למצוא בכתבה זאת.

ואלה שני אתרים העוסקים בפיתוח גוף לטבעוניים:

Vegan Bodybuilding and Fitness

Vegan Bodybuilding

Tim Shieff – Great Vegan Athletes

Surfer Tia Blanco

Rich Roll Ultraman

העמוד הבא: הריון