חליתי – מה ניתן לעשות?

ככלל, כדאי לאכול כמה שיותר בריא, עדיף לא מבושל, לשתות מיצים טריים, לחיות חיים לא מלחיצים, לנסות לשתות פחות קפה ומשקאות ממותקים, וכן לעשות ספורט, והרשימה יכולה להיות ארוכה. ובלי ספק הקושי הוא ביישום, כי רוב החולים כמובן הפכו להיות חולים עקב ליקוי תזונתי, ובאופן ברור חוויתי לא פעם, ולא פעמיים, שלקוחות שבהחלט היו בעלי אמצעים וגם חיפשו עצות על ידי בעלי מקצוע, לבסוף נפטרו כי לא הפנימו מה שהרבה אומרים, וגם מה שאני אמרתי לקו תחתון לכולם, וזה שאכן ניתן לאכול מה שתרצו, אבל עם חליתם, וזאת מחלה שעלולה לגרום למוות, וכן תרצו לחיות, אז אין ברירה מאשר לוותר על כל מוצרים מן החיי ועדיף גם על תבשילים צמחיים, וכל עוד שמתאפשר, לגמרי עדיף לעשות פסק זמן, להוריד הילוך, לנשום, ולצאת מהמירוץ והתחרות של החיים.

ודווקא העניין של פסק זמן ושינוי הקצב בדרך כלל מסיבות כלכליות לא מתאפשר (וזה לגמרי גם קשור לסדרי עדיפות בחברה הישראלית), אבל לפחות את התזונה אפשר לשנות, וזה גם העיקר, כלומר לגמרי ניתן לחיות מסלטים, ומיצים, ובהחלט מומלץ עשב חיטה (ביחד עם ג’ינג’ר למניעת בחילות), ואכן גם קפה הוא לא טוב לטווח רחוק, אבל אם חייבים אותו כדי לעבור את היום-יום, אז לא נורא.

וכן אצל כמעט כולם, כאשר הם מתחילים לאכול ולשתות בריא, מתחיל תהליך שמצמצם מאכלים פחות בריאים, ונניח מישהו מכור למתוקים ולמשקאות מוגזים, אז גם העובדה שדברים אלה הם אולי טבעוניים, לא מונע מהגוף להפוך ליותר חומצי אחרי אכילתם.

וכאן בדיוק העניין, חומציות ובסיביות של הגוף, כי רק בתנאים חומציים יכולים להתפתח מחלות, וזה הוכח כבר מלפני 100 שנה.

ואני יוכל לציין, שאמנם אין לי תואר בתזונה, אלא במשפטים, ועדיין יש גם פה רק עניין של הגיון, והעניין גם לא מורכב, כלומר ניתן להגיע למסקנות לבד, ואלה דברים שכדאי להפנים:

  • עדיף לאכול כמה שיותר תזונה טבעונאית וכמה שפחות מוצרים מן החיי
  • אם חליתם – חובתכם המוחלטת להפסיק כל אכילה של מוצרים מן החיי ועדיף לוותר על כל תבשיל גם אם הוא צמחי
  • לסחוט עם מסחטה שלכם הרבה מיצי ירקות, בהחלט ניתן לערבב עם פירות, אבל חשוב שהמיץ לא יצא מתוק
  • לגדל עשב חיטה (כי זה פשוט, זול, ויהיה לכם תמיד הכי טרי), לסחוט, ועדיף להכניס אותו למיץ גזר עם המון ג’ינג’ר טרי (כי זה ימנע בחילות, וכך תוכלו לשתות הרבה ממנו)
  • יש חשיבות גדולה לצרוך כמה שיותר מינרלים בצורה טבעית (כלומר לא בהכרח כתוספים כי אלה נקלטים רק חלקית), כי מינרלים תורמים לבסיסיות הגוף ומעלים גם את רמת האנרגטיות. ומקור מעולה הם קטניות, אבל צריכים להנביט אותם, ולכן מומלץ לאכול עדשים מונבטות.
  • לנסות להוריד הילוך, לישון וגם לנשום יותר.
  • חמצן הוא מאוד רלוונטי לבריאותנו, ולכן פעילות ספרוטיבית היא הכרחית. הליכה, יוגה ופילאטיס לאלה שלא עשו ספורט, ופעילות אירובית כמו ריצה לאלה שיכולים לעשות זאת.
  • שמן קנאביס רפואי: מתוך כל הטיפולים האלטרנטיביים לחולי סרטן, כנראה היעיל והמבטיח מביניהם. צריכים רשיון כדי לקבל את הקנאביס, וצריכים מישהו שיפיק ממנו שמן, שנוטלים לבסוף כטיפות מתחת ללשון, והגוף כנראה בעזרה שינה עמוקה מקבל כך סיכוי לרפא את עצמו. שוב, כמובן כדאי לתמוך בתהליך עם תזונה צמחית. ניתן למצוא הרבה על הנושא ברשת, מדריך נכתב במגזין קנאביס, ויש גם כתבה מתומצתת יותר באתר טבע בריא, והיה גם כתבה בארוץ כאן בנושא. בכל מקרה, מתרבים העדויות ששמן קנאביס מרוכז לא רק יכול להקל על סימטומים של מחלת הסרטן, אלא גם עוזר לריפוי או לפחות להביא לנסיגת הגידול בהיקף שניתן לחיות איתו.
  • לקרוא ולהבין. כל המידע בעולמנו המקושר קיים וזמין בחינם, אין צורך להוציא שקל על ספר. תראו לעיתים דעות שונות, תנסו להבין מה נכון. כמעט ותמיד אחרי קריאה של שלוש עד ארבעה כתבות בכל נושא אתם תבינו מה יותר נכון.
    וכמובן, לנסות ליישם את מה שהבנתם. יותר מדי פעמים אני יושב עם מי שחלה בעבר בסרטן, או הצליח להתגבר על התפרצות המחלה בפעם הראשונה, ואני מנסה להסביר ולשכנע, איך למנוע הישנות המחלה, רק שכמובן העובדה שאני גם לא רופא וגם רופאי החולה לא אמרו מילה על תזונה, מקשה עד מאוד, ובמזל אתם לא צריכים אותי כדי לבדוק את אמינות דבריי. ועדיין היו גם אלה שהבינו והסכימו, אבל התקשו במעבר לתזונה צמחית.
    ואכן, דרושה משמעת, כי לגמרי יש כאן קרב על החיים שלכם, ויותר מדי מבינים את עניין הקרב מאוחר מדי וחבל.
    בהקשר זה יהיה מובן, ששינוי תזונתי משפיע, אבל מצריך זמן, ולכן בהחלט תמיד יתמוך בכימותרפיה, אבל לעיתים קרובות לא יוכל להחליף אותה. אכן יש עדויות מרובות של החלמה בלי כימותרפיה, אבל כמעט ותמיד רק בגילו מוקדם מאוד של המחלה, ודי בטוח יש יתכן משמעותי יותר מקרים של מוות עקב היעדר טיפול כימותרפי.
  • להסביר לאחרים מה שהבנתם, כי מה יעזור לכם להחלים אם מישהו קרוב אליכם ויקר לכם לבסוף גם יחלה.
  • להבין שהחיים קצרים, ולהבין סדרי עדיפויות, ושהשירותים שהמדינה נותנת תלויים בהרבה דברים, ולכן עמותות לעיתים קרובות נכנסות במקום החלל שהמדינה לא ממלאה. ותמיכה ואף התנדבות יהיו מועילים גם לכם, כי יתנו לחיים שלכם משמעות, ומחקרים רבים הראו שתוחלת החיים עולה כל עוד שאנחנו רואים משמעות בדברים שאנחנו עושים או שהחיים שלנו נחוצים לאחרים. ולכן גם אימוץ של בעל חיים מומלץ ביותר.
    כלומר, אולי קשה להוכיח קשר בין הנפש לגוף, אבל הרצון לחיות כי מרגישים מחוייבות להשאר בחיים, יתכן משמעותי ולא מעט רופאים טוענים שנראה שרצון זה לעיתים מכריע על חדר הניתוחים של טיפול נמרץ.

בעניין אלה מכם שהם חולי סוכרת מבוגרים (סוג 2), אז לגמרי יש מה לעשות, וזה לעבור לתזונה צמחית לא מבושלת. פרטים בדף על סוכרת באתר זה.

העמוד הבא: דעות מול עובדות